Світлана Манушко

«Якісне харчування робить домашніх тварин здоровими, а їх власників – щасливими»

ТОВ «Доберман Груп» займає провідні позиції на українському ринку товарів для домашніх тварин як динамічний лідер у дистрибуції, імпорті та виробництві високоякісних товарів для тварин. Портфель компанії включає такі всесвітньо відомі бренди, як Orozyme та Grandorf, та бренд власної розробки MAVSY – лінійку корисних ласощів для домашніх улюбленців. Також у 2022 році компанія відкрила центр ветеринарної генетики SOVA. Doberman Group – яскравий приклад компанії, яка динамічно розвивається, встановлюючи нові стандарти сталого розвитку та якості. Як від невеликого онлайн-магазину в Новоазовську Doberman Group виріс у багатомільйонний бізнес на ринку зоотоварів розповідає в ексклюзивному VIP-інтерв’ю для читачів журналу «People UA» співвласниця компанії ТОВ «Доберман Груп» Світлана Манушко.

Довідка

Персона: Манушко Світлана Василівна

Посада: співвласниця компанії ТОВ Doberman Group

Знак зодіаку: Терези (ДН: 15.10)

Життєве кредо: кожен має подбати про власне щастя, передусім про себе, і тоді всі люди на Землі будуть щасливими

Сімейний стан: заміжня

В дитинстві мріяла стати: ветеринаром

Важлива подія в житті: я народилася, і я щаслива, що я є в цьому світі, і це надважливо для мене кожної миті

Бізнес для неї – це пристрасть, креатив, кому змінювати нікація, постійний розвиток і досягнення

Влада для неї – «У мене є влада тільки над собою. Владою, наданою мені, – роблю себе щасливою кожної миті!»

Вишукане дійство: із дитинства новорічна ніч – це для мене чарівний час, який проводжу в родинному колі

Історичне місце: моя мала Батьківщина, де я народилася, – місто Новоазовськ, яке наразі під окупацією, але вірю в перемогу і вірю, що зможу повернутися в рідний дім в один з найщасливіших днів в моєму житті

Улюблений фільм: всі фільми Паоло Соррентино

Книга: «Їж. Молися. Люби»

Авто: AUDI, але авто – це не ціль, це всього лише засіб пересування

Вид спорту: лижі, плавання

Вид відпочинку: сонце, море, пляж влітку

Страва: будь-яка, приготовлена з любов’ю

Напій: карпатський трав’яний чай

Ідеальний дім – там, де ти щасливий, де ти любиш і тобі відповідають взаємністю

Справжній смак життя – коли прокидаєшся зранку і здатний зрушити гори, коли рідні та близькі здорові та щасливі, коли захід сонця розмальований небесним художником так, що аж тамує подих, коли вирушаєш в мандрівку разом з усією родиною і домашнім улюбленцем, коли на вулиці -20 і завірюха, а тебе зігрівають теплі обійми коханого і можна не вилазити з-під ковдри. Саме такі моменти і створюють наше життя, а чи відчуваємо ми його смак, залежить тільки від нас.

 

People UA: Пані Світлано, розкажіть історію становлення й шлях до успіху Doberman Group. Чому обрали саме цей вид діяльності?

Світлана Манушко: Китайський мудрець Конфуцій говорив: «Обери роботу до душі, і тобі не доведеться працювати жодного дня у своєму житті». Любов до тварин, пристрасть до власної справи – це моя мотивація до безупинного та щоденного розвитку власного бізнесу. У 2010 році мені прийшла ідея створити спеціалізований інтернет-магазин, коли вже за плечима був багаторічний досвід заводчиці собак породи лабрадор ретривер. Від початку свого заснування наш розплідник лабрадорів був спільнотою власників цуценят розплідника, а також інших любителів собак, які шукали поради щодо оптимального догляду за ними. Виявивши потребу в спеціалізованих товарах для домашніх тварин, ми з чоловіком Віктором запустили онлайн-платформу, на якій розміщувались товари виключно преміум якості. Це були гіпоалергенні корми та товари для догляду за домашніми улюбленцями, які роблять домашніх тварин здоровими, а їх власників – щасливими. Покращити якість життя улюбленця можна у два способи – якісне харчування і більше вільного часу для спільного дозвілля.

People UA: Світлано Василівно, Ви започаткували власну справу у Новоазовську і знаєте, що таке війна не лише з новин. З якими труднощами зіштовхнулись під час війни? Як вдалось їх подолати, перетворивши хобі на успішний бізнес?

Світлана Манушко: Невизначеність підштовхнула подивитися на бізнес під новим кутомта змінити бізнес-модель. Недарма з китайської «криза» – це нові можливості. Нам довелось двічі змінювати місце проживання та роботи. Початок війни у 2014 році змусив нашу родину переїхати з Новоазовська до Харкова, взявши з собою лише бадьорість духу, фургон із невеликими складськими запасами і домашніх улюбленців – лабрадорів. Цей крок ознаменував поворотний момент від виживання до стратегічного зростання. Час ніби пришвидшився, і ми зрозуміли, що такими повільними темпами ми не досягнемо успіху.

Лютий 2022 – це час не лише нових викликів, але й прийняття важливих рішень. Ми переїхали до столиці, але нам вдалось зберегти ТОП-менеджерів нашої компанії. Завдяки інвестиціям у згуртування команди компанії, багато з яких пройшли шлях від початкових ролей до керівних посад, нам вдалось створити міцний фундамент для збереження ключових співробітників під час повномасштабного вторгнення. Сьогодні багато спеціалістів продовжують працювати віддалено, демонструючи неабияку адаптивність та відданість улюбленій справі.

People UA: Які системні кроки Ви робили у бізнесі під час війни в Україні, аби стрімко розвиватись?

Світлана Манушко: Ми з чоловіком залучили інвестиції та почали розвивати новий проєкт – імпорт та дистрибуція товарів для домашніх тварин. На той момент ніша дорогих і якісних товарів була майже порожня, це мало як позитивні, так і негативні аспекти. Домашні улюбленці потребували якісних гіпоалергенних продуктів, але ринок був не готовий задовольнити їх потреби.

Нашій компанії Doberman Group довелося вчитися багатьом новим речам: роботі з брендом, підвищення соціальної відповідальності, розвитку трендів в Україні, які вже на той час стали буденністю в США та Європі, що тваринка – це член родини, а не предмет інтер’єру.

Розуміючи важливість розвитку команди, я зосередилася на створенні корпоративної культури компанії, яка цінує та інвестує у своїх співробітників, пропонуючи можливості для внутрішнього професійного підвищення та лідерства.

Використовуючи досвід віддаленої роботи під час COVID-19, ми змогли вдосконалити та оптимізувати цю модель для більш ефективного використання людських ресурсів.

Декілька відділів постійно працюють дистанційно. З огляду на специфіку роботи відділів продажу та маркетингу, було прийнято рішення про розташування їх у новому офісі в Києві. Тепер головний офіс компанії розміщений у підземному приміщенні, яке слугує одночасно укриттям під час повітряних тривог, забезпечуючи максимально комфортні та безпечні умови роботи для співробітників у ці непрості часи. До слова, від офісу площею 15 м² наш бізнес зріс до кількох офісів у Харкові та Києві та декількох складів в Києві та Луцьку, значно розширив свою присутність у сегментах B2B та B2C.

Незважаючи на другу хвилю ввоєнного конфлікту і всі виклики та процес релокації складів та команди з Харкова, вже у 2022 році компанія започатковула новий напрямок власної діяльності та відкрила центр ветеринарної генетики SOVA у Києві. Лабораторія не лише диверсифікує бізнес, але й у довготривалій перспективі сприяє покращенню здоров’я домашніх улюбленців, пропагуючи відповідальний догляд за домашніми тваринами та профілактичні заходи генетичного здоров’я.

People UA: Чи задумувались, які зміни в роботі до підходу в бізнесі посприяли динамічному розвитку Doberman Group?

Світлана Манушко: Перейшовши від реактивного до проактивного підходу, компанія Doberman Group налагодила системну роботу з чітким плануванням і стабільним доходом, що забезпечує безперервний розвиток.

People UA: У минулому році Ваша компанія Doberman Group створила власний бренд, зробивши визначний вклад у виробництво корисної їжі для домашніх улюбленців. В чому секрет популярності цієї продукції?

Світлана Манушко: Так, у 2023 році ТОВ «Доберман Груп» розпочало виробництво власної продукції – гіпоалергенних смаколиків для собак і котів. Наша компанія представила на українському ринку зоотоварів власний бренд – Mavsy, створений на основі цінностей та бачення компанії про якість та користь продукції для домашніх улюбленців. Ласощі Mavsy корисні і смачні – не містять солі, цукру, штучних ароматизаторів і підсилювачів смаку, без ГМО.

За короткий термін присутності на ринку продукт набув значної популярності серед покупців. На початку 2024 року бренд розширив лінійку новими продуктами – Mavsy «superfood» з додаванням корисних інгредієнтів, таких як насіння чіа, шпинат, ягоди годжи, спіруліна і т.д. Також окрема лінійка Mavsy «freeze dried», створена за технологією обробки м’яса, що полягає в сублімації 100% кожного м’ясного шматочка, яке готуються при низьких температурах і високому тиску, що дозволяє зберегти всі поживні складові.

People UA: ТОВ «Доберман Груп» налагодило співпрацю з іноземними покупцями. Як виходите на нові ринки збуту і де презентуєте свою продукцію?

Світлана Манушко: Наша компанія обгрунтовано робить велику ставку на нові продукти і планує виходити з ними на зовнішні ринки. Вже взяла участь у великій виставці зооіндустрії Global Pet Expo 2024 в США. Незабаром також буде брати участь у виставках в країнах Європи з метою пошуку міжнародних партнерів.

People UA: Чи відносите свою діяльність до гравців великого бізнесу? Як можна оцінити економічну діяльність компанії Doberman Group у фінансовому еквіваленті?

Світлана Манушко: Якщо говорити про товарообіг, то загальний обіг компанії за 2023 рік – майже 50 млн грн. Сплачено податків більше 7 млн грн. За нашими приблизними підрахунками займаємо 7-8% ринку товарів для домашніх тварин. У 2024 році план – збільшити частку ринку до 12-15% за рахунок автоматизації бізнес-процесів, розширення команди спеціалістів компанії та бізнес-партнерів. Оцінювати свою роботу завжди складно, адже ми просто живемо у своїй країні і працюємо задля перемоги України!

People UA: Ваша компанія Doberman Group є організатором бізнес-івенту «Зооуспіх», який вперше відбувся у січні 2024 року. Яка місія даної події і чи плануєте ще проводити цей цікавий захід?

Світлана Манушко: Так, на початку цього року ми провели перший бізнес-захід «Зооуспіх» для партнерів та людей, які прагнуть розвиватись в зооіндустрії. Створивши простір для навчання та нетворкінгу, в якому взяли участь понад 100 гравців зооринку України. Наступний бізнес-форум «Зооуспіху» відбудеться у листопаді 2024 року.

People UA: Світлано Василівно, які бренди популярні серед покупців і яка філософія компанії Doberman Group?

Світлана Манушко: Філософія ТОВ «Доберман Груп» – підвищення рівня догляду за домашніми улюбленцями завдяки преміальному, екологічно чистому харчуванню та продуктам. ТОВ Doberman Group – це передусім провідний дистриб’ютор, імпортер та виробник товарів для домашніх тварин в Україні, що спеціалізується на комплексному харчуванні та широкому спектрі засобів догляду за домашніми улюбленцями. Серед покупців відомі такі міжнародні бренди нашої компанії, якOrozyme, Plaqtiv+, Grandorf, Go solution, Lenda та Inodorina, а також власний бренд MAVSY.

Doberman Group продовжує зміцнювати свої позиції лідера в індустрії догляду за домашніми улюбленцями в Україні. Наша компанія дотримується відповідального підходу до вибору постачальників і виробництва, забезпечуючи мінімальний вплив на навколишнє середовище та максимальну користь для здоров’я домашніх улюбленців. Ми активно розвиваємось, але місія нашої компанії залишається незмінною: надавати винятковий сервіс та інноваційні продукти для догляду за домашніми улюбленцями.

Спілкувалася: Олена Бекеша: Фотограф: Катерина Мумжинська

DOBERMAN GROUP

www.dober-man.com.ua

KYIV, 02055, UKRAINE, GRYGORENKA, 33/44

tel: +380676705909, +380577280051

Instagram: doberman.group.llc

 

Опубліковано: журнал "People UA" #2(57) літо 2024