«Моє життя пов’язане з папером»
Ще з дитинства життя Юлії Колеснік пов’язане з папером, коли тато працював на картонно-руберойдовому заводі, вона часто бувала на фабриці. Сьогодні вона є керівником потужних підприємств ТзОВ «Луцьккартон», ТзОВ «Володимирська фабрика гофротари», ТзОВ «Моделпак», а також власницею магазину упаковок «Boxy». Про створення виробничих потужностей, співпрацю з іншими країнами, шлях до автоматизації обладнання, екомайбутнє та відкриття нового магазину Юлія Євгеніївна Колеснік розповідає в ексклюзивному інтерв’ю для читачів журналу «People UA»
Довідка
Персона: Колеснік Юлія Євгеніївна
Посада: засновниця ТзОВ «Луцьккартон», ТзОВ «Володимирська фабрика гофротари», власниця магазину упаковок «Boxy», натхненниця ТзОВ «Моделпак»
Знак зодіаку: Козеріг
Життєве кредо: робити те, що подобається
Сімейний стан: закохана, як і 15 років тому
В дитинстві мріяла стати співачкою
Важлива подія в житті – народження дітей
Бізнес для неї – це самореалізація
Влада для вас – це не моє
Вишукане дійство: ще попереду
Історичне місце: Ватикан
Класний фестиваль: «Поліське літо з фольклором»
Незабутній концерт: «Depeche Mode»
Вражаючий музей: Собор Петра і Павла
Улюблений фільм: «Pretty Woman»
Музика: Sting, Ozzy Osbourne, АС/DC
Книга: «Майстер і Маргарита» Михайла Булгакова
Авто: червоне
Вид спорту: йога
Вид відпочинку: активний
Страва: картопля
Напій: вино
Ідеальний дім – там, де панує дитячий сміх та усі здорові
Справжній смак життя – це прокидатися щодня і бачити, що всі навколо тебе здорові
People UA: Юліє Євгеніївно, хто ви за фахом та як розпочинався Ваш успішний шлях у бізнесі?
Юлія Колеснік: Я закінчила Волинський державний університет імені Лесі Українки, за фахом – викладач історії. Але жодного дня не працювала вчителем. Часто отримувала пропозиції поєднати свій життєвий шлях з наукою, але так склались обставини, я пішла в іншому напрямку діяльності.
В юному віці я активно працювала, моє перше місці роботи – у току (сільське господарство – майданчик для обмолоту, очищення й провіювання зерна), де я замість бабці підписала угоду. Оскільки я була з міста, усі боялись, що я фізично не зможу на рівні із сільськими дітьми працювати, але мені вдалось успішно справитися із сільськогосподарською роботою. Пам’ятаю, як на перші зароблені гроші придбала плеєр. Згодом на літніх канікулах між 10 та 11 класами, коли була криза в Україні та дуже не вистачало коштів у сім’ях, я пішла торгувати овочами та фруктами на Варшавському ринку, і на той час заробила гроші для забезпечення на цілий рік. А далі доля давала нові можливості й все закрутилося. Коли починаєш працювати сам на себе, ти по-іншому вже не можеш.
People UA: Чим Вас зацікавило виробництво саме гофрокартонної продукції?
Юлія Колеснік: Моє життя пов’язане з папером ще з дитинства. Тато працював на картонно-руберойдовому заводі, і я досить багато часу проводила там поміж макулатури, коли звозили не лише книги та журнали, де було цікаво переглядати й відходи від одягу, текстиль. Сьогодні виробництво гофрокартонної продукції – це сімейна справа, якою ми займаємося разом з чоловіком. Він один з перших розпочав цей бізнес, а я долучилася до нього.
People UA: Ви є керівником потужних підприємств: ТзОВ «Луцьккартон», ТзОВ «Володимирська фабрика гофротари», ТзОВ «Моделпак», а також власницею магазину упаковок «Boxy». Яку продукцію виробляють та продають ці підприємства?
Юлія Колеснік: «Володимирська фабрика гофротари» виробляє багатотиражне пакування. «Моделпак» спеціалізується на дрібному гурті й на нестандартних упакуваннях. «Луцьккартон» займається постачанням продукції на заводи й фабрики. Магазин упаковок «Boxy» виник, коли у споживачів з’явилася потреба купувати картонні вироби меншими партіями. На сьогоднішній день ми постійно вивчаємо та аналізуємо ринок, колористику й цікавимося, які відтінки будуть актуальні в наступному сезоні. Йдемо в ногу з часом. Варто відмітити, що ми одні з перших в Україні почали замальовувати гафрокартон. На даному етапі наш дизайнер завершує зимову колекцію гафрокартонних виробів, яку так чекають люди.
People UA: ТзОВ «Луцьккартон» заснований фактично 15 років тому. Якими здобутками за цей період функціонування підприємства пишаєтесь?
Юлія Колеснік: Своїм колективом, моєю групою підтримки, з якою я працюю пліч-о-пліч багато років. На підприємстві працюють професійні кадри, які з нами понад 10 років рухаються вперед. Вони прийшли недосвідченими працівницями, а зараз стали професіоналами. До нас часто долучається молодь, адже ми постійно розширяємось. Мій здобуток – це моя команда, люди, які зі мною.
People UA: Окрім продажу на вітчизняному ринку, в які країни світу експортується Ваша продукція?
Юлія Колеснік: Ми активно постачали протягом 12 років картон на ринок Білорусії, на сьогоднішній день ця країна обмежила імпортні товари, зокрема, й пакування з України. Час від часу в невеликих потужностях постачаємо продукцію в Польщу, бо є проблеми експортування продукції за кордон.
People UA: З якими іноземними країнами був найцікавіший досвід співпраці і чому?
Юлія Колеснік: У нас був вдалий досвід постачання продукції в Естонію, звідти переправлялись картонні вироби на машинобудівні заводи. Також наша продукція була навіть у Норвегії та Швеції. Виявилася цікава співпраця в такому напрямку, адже це були індивідуальні та не такі, як у нас, специфічні картонні вироби.
People UA: Останнім часом значно підвищилися вимоги до пакування експортної продукції. Як це вплинуло на Ваше виробництво та методи пакування?
Юлія Колеснік: З кожним роком вимоги стають більшими. Для пакування нашої продукції є автоматична лінія, яка робить пресоване пакування і обмотує стрейч-плівкою. Я спостерігала за світовими тенденціями і бачила, що у Європі зроблені перші кроки, створені винаходи, які замість стрейч-плівки використовують для обмотування папір, але поки у серійне виробництво воно не запущене. Можливо, в недалекому майбутньому й ми будемо обмотувати лише папером. Під кожного замовника робимо індивідуальне пакування тому, що кожен клієнт замовляє конкретно під свій склад, як йому зручніше та комфортніше.
People UA: Чи відвідуєте Ви підприємства за кордоном? Які інновації та технології хотіли б перейняти з сусідніх країн?
Юлія Колеснік: Ми постійно їздимо за кордон та черпаємо багато корисного, якщо бути уважними, дивитись та спілкуватись з такими ж фахівцями нашого напрямку. З кожного візиту на іноземні фабрики ми запозичуємо ідеї, які реалізовуємо на своїх підприємствах.
People UA: Яке обладнання використовуєте на підприємствах, як часто відбувається переоснащення та модернізація?
Юлія Колеснік: У нас все обладнання європейське. По-перше, воно – надійніше, по-друге, простіше в обслуговуванні. Модернізацію останні роки почали проводити досить часто, так як ринок розвивається і є певні вимоги до обладнання. Десь кращий, точніший друк, інші формати… У серпні цього року працюємо над проєктом модернізації основної пакувальної лінії, яка довжиною понад 140 метрів. Половину цієї лінії ми змінили 3 роки тому, іншу будемо змінювати у 2021 році.
People UA: На сьогоднішній день більшість підприємств прагнуть до автоматизації. Наскільки є автоматизованими Ваші виробництва та чи прагнете до такої тенденції?
Юлія Колеснік: Ми прагнемо ще більше автоматизовувати наші підприємства, тому й проводимо модернізації. З кожним новим обладнанням все більше виключається помилка людського фактору, бо автоматизоване виробництво чіткіше виконує завдання, ніж людина. Звісно, наше виробництво не повністю автоматизоване, як у Європі чи Америці, проте ми поступово працюємо над цим й прямуємо по цьому шляху.
People UA: Звідки постачаєте сировину для виробництва?
Юлія Колеснік: Частина сировини є в українських виробників, але 30-35% постачаємо з Європи.
People UA: Виробничі потужності знаходяться в смт. Благодатне та м. Нововолинську Волинської області. Чому обрали саме таке місцерозташування?
Юлія Колеснік: Коли вирішували питання будівництва «Володимирської фабрики гофротари», Нововолинськ вважався вільною економічною зоною, але її відмінили, коли обладнання вже прямувало в Україну. На той час влада анонсувала сприятливі податкові канікули, які відмінили, але вже було придбане обладнання й можливості відступати назад не було.
Що стосується компанії «Моделпак», тоді за сприянням держави, місцевої влади нам виділили земельну ділянку в оренду, і підприємство почало будуватися з метою створити робочі місця у шахтарському регіоні.
People UA: І Вам це вдалося, адже підприємство «Моделпак» є найбільшим платником податків та створило найбільшу кількість робочих місць у селищі Благодатному. Скільки людей нині працює на Ваших підприємствах?
Юлія Колеснік: На виробництвах саме така кількість: на одному підприємстві працює 110 людей, на іншому – близько 130 осіб. Також є колектив у магазинах Луцька та Львова.
People UA: Який асортимент матеріалів Ви пропонуєте своєму покупцеві?
Юлія Колеснік: У нас дуже великий асортимент в тисячах одиниць, а може заключається й в десятках тисяч номенклатури. Ми працюємо індивідуально для покупця, адже скільки покупців, стільки є й асортименту. Якщо коробка змінюється навіть на 5 мм, це вже інша коробка, інша площа матеріалу.
People UA: Хто є Вашим клієнтом? Співпрацюєте лише з великими підприємствами чи також із середнім бізнесом?
Юлія Колеснік: Багато років співпрацюємо з такими великими підприємствами, як ТОВ «Павлівський пивзавод» та ТОВ «Йоданка», ТзОВ «Гербор-Холдинг», ТОВ «ВМК-Україна», компанія Grand Persona, ТМ «Ласунка», фабрика «Сокме меблі», компанія «Ферпласт», ТзОВ «Електролюкс» та іншими.
А також багато пересічних громадян купують картонні вироби від 1 шт. Це звичайні люди, жителі міста Луцька, Львова та сусідніх міст. Магазин упаковок «Boxy» також співпрацює із ресторанами та кафе, які замовляють коробки та пакети на виніс готових страв.
People UA: Як відбувається процес відвантаження готової продукції? Чи маєте власний автопарк?
Юлія Колеснік: Зазвичай, використовуємо власний автопарк, до переліку якого входять автомобілі різних габаритів та тонажів.
People UA: Чи підлягає продукція вторинній переробці?
Юлія Колеснік: Наша продукція екологічно чиста, ми використовуємо крохмальний клей у виробництві по гофрокартону. Для ящиків застосовуємо клей ПВА на водній основі, а також фарби на водній основі. Тому продукція підлягає вторинній переробці.
People UA: У вас також є інтернет-магазин boxy.ua. Як часто роблять замовлення через цю мережу?
Юлія Колеснік: Досить часто. Навіть в період карантину, до якого ми були не готові, але завдяки нашому сайту змогли продавати продукцію на самовивіз. Підприємства працювали під час карантину в закритому режимі, дотримувались усіх вимог. Магазини були зачинені для покупців, але працювали в онлайн-режимі.
People UA: Досліджуючи ваш сайт, ми побачили, що у Вас з’явився новий розділ «Франшиза». Чому вирішили зайнятись цим напрямком і коли буде перший магазин?
Юлія Колеснік: Перший магазин буде зовсім незабаром, орієнтовно в серпні-вересні цьогоріч. Він буде далеко від Луцька, адже не завжди можна осягнути роздріб самостійно і краще поділитись досвідом ще з кимось, аби та людина під твоїм брендом та з твоєю продукцією працювала десь далі. Я думаю, що невдовзі про «Boxy» буде знати уся Україна.
People UA: Існує стереотип, що місце жінки на кухні, а не на великому підприємстві. Яка Ваша думка стосовно цього твердження? Як вдається поєднувати ролі бізнес-леді та люблячої дружини та мами?
Юлія Колеснік: Місце жінки там, де вона себе бачить та реалізовує. Пострадянські стереотипи відходять у минуле, і я досить часто буваю на підприємствах, які є нашими партнерами і купують у нас продукцію. Тут я зустрічаю жінок, як, якщо не є директором підприємства, то є головними технологами або керівниками виробництва зовсім не жіночих фахів. Нас, жінок, там багато, і мені це подобається.
People UA: Ми прагнемо до екомайбутнього. Нещодавно навіть був прийнятий закон про заборону пластикових пакетів. Чи підтримуєте Ви таку ініціативу і чому варто замінити поліетилен на картон?
Юлія Колеснік: Закон був прийнятий, але це не на всі види пластику була введена заборона. Воно гучно прозвучало, але в повсякденному житті я не знаю, через скільки років ми побачимо тенденцію до зменшення використання пластику. Я прибічник вторинної переробки будь-якого продукту, й сама сортую вдома сміття. Звичайно, мені б хотілося, аби пластик повністю перероблявся. Я за те, щоб люди більше користувалися папером і картоном, оскільки цей продукт, якщо повністю не переробляється, то розпадається в землі. Відтак довкілля залишається чистим і ми не забруднюємо нашу планету.
People UA: У цьому році виповнюється 30 років, відколи Україна стала незалежною. В цей ювілейний день що побажаєте українцям?
Юлія Колеснік: Я дійсно хочу, щоб ми стали справді незалежними!
People UA: Знаю, що Ви пробували себе й в політиці. Що хотіли б змінити в нашій країни?
Юлія Колеснік: Мені подобається та тенденція, яку впроваджує теперішня влада. Є багато кроків, які я не підтримую, але момент комп’ютеризації усього мені імпонує. Усе, що людина хоче зробити, зможе зробити через телефон або комп’ютер. Я проживала певний час в Естонії й бачила, як там усе комп’ютеризоване. В цій країні навіть президента обирають через id-картку, там не проблема розмитнити автомобіль, це все робиться буквально за півгодини часу. Люди не витрачають час, щоб піти в кабінет, заповнити паперові форми. Ти цінуєш свій час, і держава цінує твій час.
People UA: Традиційне питання від нашого журналу: в чому Ваш секрет успіху?
Юлія Колеснік: Секрет у підтримці рідних та людей, які мене оточують.
Фотограф: Аліна Мендак. Спілкувалася: Ольга Семенюк
Макіяж та укладка: VM Studio & School
Опубліковано "People UA", серпень 2021