Як встигати все?

Поради з тайм-менеджменту

Американська письменниця, експертка з тайм-менеджменту Лора Вандеркам проаналізувала щоденний розклад бізнес-леді, які заробляють від $100 000 на рік і мають,як мінімум, одну дитину, і написала книжку про те, як вони встигають приділяти час роботі, родині, стосункам і дозвіллю. Сьогодні для Вас про найголовніше: поради з планування часу для роботи, родини і, звісно, для себе.

У своїй книзі «Я знаю, як їй все вдається. Тайм-менеджмент успішних жінок» письменниця аналізує, як бізнес-леді розподіляють свій час у трьох основних сферах: «Робота», «Дім» і «Я».

Поради з планування часу для роботи

1. Розподілення часу

Майже половина жінок, чиї розклади досліджувала експертка з тайм-менеджменту, поділяють роботу на денну та вечірню. Головна ідея полягає у тому, що не обов’язково працювати багато годин підряд. Поділіть день на блоки, щоб зробити свій розклад мобільнішим.

2. Віддалена робота

Не кожна компанія дозволяє постійно працювати з дому, бо це ускладнює роботу в команді. Втім це і не обов’язково. На думку Лори Вандеркам, ідеальний варіант працювати кілька днів у офісі (для важливої комунікації), а в інші дні віддалено. Так можна зберегти енергію й час на дорогу.

3. Не обмежуватися рамкою 24 годин

Неможливо кожного дня гармонійно розподіляти роботу й особисті інтереси. А от цілого тижня для рівноваги цілком достатньо. Ви можете збалансувати хардову робочу половину тижня з більш лайтовою другою або обрати власний підхід до тайм-менеджменту.

4. Переформатовані вихідні

Це прозвучить дивно, але кілька годин роботи на вихідних можуть бути навіть корисними. Якщо приділений час для роботи у суботу трохи розвантажать наступний робочий тиждень, чому б це не зробити? Водночас авторка книги радить влаштовувати собі повноцінну 24-годинну перерву після кожного робочого тижня.

5. Використання робочого часу для себе

У робочі дні свідомо «вигризайте» особистий час. Якщо вам усе одно доводиться працювати ввечері або на вихідних, ви можете піти раніше з роботи або довше затриматись на обіді. Якщо у вас багато ділових зустрічей поза офісом, цілком нормально їздити на них у своєму темпі й не забувати при цьому влаштовувати перерви.

6. Часткова зайнятість

Переваги часткової зайнятості – це можливість контролювати свій час і працювати менше. Звичайно, є й мінуси: зменшення прибутку і… перевантаження. Так, намагаючись довести свою ефективність навіть у такому форматі, ви легко можете почати перепрацьовувати. Тож рахуйте робочі години.

7. Не потрібно стрибати вище голови

Хоча понаднормова робота й може стати частиною іміджу сумлінного працівника, проте вона не завжди ефективна. Насправді у кожного своя межа: якщо для вас 40 годин роботи на тиждень це максимум, то понаднормовий час буде для вас неефективним. І самоконтроль тут не допоможе.

Поради із планування часу для родини

1. Розподіляйте обов’язки

У родинах, де є діти і обоє батьків працюють, чоловіки проводять на роботі у середньому на 10,7 годин на тиждень більше, але попри це мають на 4,5 години більше вільного часу, ніж жінки. Цю загадку легко пояснити жіночою «другою зміною» коли жінки після роботи змушені займатись побутом і дітьми. Це може стати причиною хронічного стресу, проблем зі сном тощо. Тож час почати ділити обов’язки і перестати брати на себе усі завдання.

2. Підживлюйте романтичні стосунки

Плануйте й виокремлюйте час, щоб побути разом/ сходити кудись із партнером.

Якщо є можливість, обідайте разом у робочі дні.

Використовуйте час для себе, коли діти на заняттях чи в бабусь/дідусів/друзів.

Розмежовуйте побутові розмови і романтичні зустрічі.

3. Відмовтеся від перфекціонізму у побутових справах

Хаос завжди буде виникати, посуд накопичуватись, а іграшки валятися на підлозі. Тому є сенс поставитись до цього зі здоровим пофігізмом і витрачати менше годин на повторювану побутову рутину. А вільний час можна використати для хобі, сну, професійного розвитку чи спілкування з близькими.

8 порад для щасливого батьківства:

заздалегідь плануйте вечори й ранки разом;

грайтеся з дітьми;

їжте разом (не обов’язково ввечері);

нехай діти знають, чим ви займаєтеся впродовж дня;

супроводжуйте дитячі екскурсії;

використовуйте всі можливості, щоб поспілкуватися з кожною дитиною особисто;

займайтеся спортом та активними іграми разом;

вигадуйте спільні пригоди.

Поради з планування часу для себе

Знаходьте час на…

сон

Цікаво, що майже 90% жінок, з дослідження експертки з тайм-менеджменту, сплять у середньому майже 8 годин на добу. Отже, досвід успішних жінок свідчить, що сном не варто жертвувати заради інших занять. Він забезпечує нас енергією і дозволяє добряче відпочити. У всіх людей різні потреби: комусь вистачає спати 8 годин, комусь потрібно більше або менше. Визначте свою норму та дотримуйтесь її.

спорт

Переважна більшість людей мало займаються спортом. При цьому основна причина відсутність не вільного часу (хто б там що не казав), а бажання. Але займатись спортом щодня й не потрібно час на активність можна розподілити впродовж тижня. Та й важливіше не конкретний вид спорту, а рух як такий: дорога на роботу, поїздка на велосипеді, прогулянка все це підходить.

хобі

Якщо вам вистачає часу на перегляд серіалів та соцмережі, час на захоплення у вас точно є. Навіть невеликі 5-хвилинні перерви можна використати для хобі, якщо покласти поруч усе необхідне наприклад, дістати з комори старий синтезатор тощо. Як ще знайти час на захоплення:

візьміть відгул;

використовуйте вільний час ввечері, на вихідних або у відрядженні

створіть ритуали переходу між «роботою» і «домом» хай це і буде час для хобі.

заробляйте на своєму захопленні, це мотивує (але робити його основним джерелом доходу не обов’язково).

«Спочатку ви починаєте жити так, як мрієте, а потім час починає працювати на вас. Якщо ви це усвідомите, то досягнете успіху», пише експертка з тайм-менеджменту Лора Вандеркам.

Опубліковано 23/02/22. Друк в журналі "People UA" №4(56), весна 2022